anja-herman-thailand.reismee.nl

Aangekomen in Thailand

Na een prima vlucht met de KLM kwamen we om 9.30 aan in Bangkok. Onze rugzakken kwamen zo'n beetje als eerste op de band dus hup, hup...snel slippertjes aan. Buiten de aankomsthal voelen we meteen de warme welkomstdeken van Thailand. Op de eerste verdieping staat de bus die ons naar Khao san road brengt. De mevrouw die de kaartjes in de bus verkoopt heeft een fantastisch systeem met een houten koker echt veel beter dan de ov chip kaart. De rit duurt ruim 1 uur. We hebben een hotel op Khao san road geboekt en na 2x vragen hebben we deze gevonden. Een eenvoudig maar prima hotel.

Door de reis zijn we best wel moe , dus een lekkere douche geeft ons weer wat nieuwe energie. We gaan onze eerste Thaise maaltijd eten en besluiten om onze moeheid door een Thaise massage te laten verhelpen. Ook al zeg ik altijd dat het niet zo hard hoeft , toch denk ik altijd weer ....aaai t mag iets minder hard.

Met frisse moed rijden we na de massage naar de rivier waar we op een long tail boat stappen. Onze kapitein houdt vooral van een biertje en wordt onderweg meerdere malen hiervan voorzien. Het blijkt vandaag big boeddha dag te zijn waardoor er in heel Thailand geen alcohol geschonken mag worden, aan deze wetenschap heeft onze kapitein in ieder geval geen boodschap. Het is heerlijk om op de boot te zitten. De wind door onze haren, de mooie plaatjes vanaf het water, echt fijn.

Daarna wordt het tijd voor terrasje, ondanks de big boeddha dag vinden we een terras waar er wel cocktails geschonken worden, dus smaken de pinacolada's overheerlijk.

De sfeer is opvallend relaxed en we hebben niet het idee dat we in een grote Aziatische stad zijn. We wandelen door de gezellige straten en belanden op een terras met allemaal thais, we eten een heerlijke curry en fried chicken, mmmm

Het is inmiddels 21 uur en we zijn echt moe ! Morgen vliegen we naar Chang rai dus we gaan lekker slapen met alle heerlijke eerste indrukken van Thailand in onze gedachten.

Maikel en Ingeborg

Veel plezier en geniet van de mooie ervaringen samen.
xxx

Loes kock

Wat zal dat weer een gezellige en mooie reis worden. Ik kijk uit naar je andere blog veel plezier daar gr. Loes

Marja

Was even vergeten dat je nu al vertrok. Heel veel plezier en een goede tijd samen. Fijn dat ik je weer mag volgen.

Aal

Het klinkt in iedergeval super goed en zoals je het beschrijft neem je ons lekker mee op avontuur vanuit een regenachtige bollenstreek met mijn ogen dicht voel ik haast de warme wind ?

Tiny

Leuk Anja veel plezier, geniet van alles, de lieve mensen het lekkere eten er valt zoveel te beleven t was een van mijn mooiste reizen. Ga vooral ook snorkelen !!

Carola

Het zal wel weer een mooie en indrukwekkende reis voor jullie worden
Heel veel plezier en geniet er maar samen lekker van?

Carola S

Lieve Anja en Herman,
Leuk om weer mee te reizen! heerlijk veel mooie herinneringen maken :-) xxx
liefs!

Nico

Anja en Herman, wat leuk dat jullie me weer informeren over jullie mooie reis.
Geniet ervan! Groeten van mij