anja-herman-thailand.reismee.nl

Golden triangle

Na een zeer eenvoudig ontbijt zijn we naar t busstation gewandeld. Snel hebben we de bus gevonden die naar Chiang Sean gaat. De bus zou bij ons echt niet door de keuring komen. Er hangen ventilatoren aan t plafond, de buschauffeur kan niet via zijn eigen deur naar binnen want die kan niet open. De passagiersdeuren echter blijven gedurende de hele reis open staan evenals alle raampjes, de warme Thaise wind waait dan ook vrolijk door de hele bus. De busrit duurt ongeveer 2 uur en we zien t landschap veranderen. We rijden door een heuvelachtig landschap met rijstvelden en langs de kant van de weg veel bananenbomen.
Het is een fantastische rit en we genieten van alle indrukken onderweg.
Aangekomen in Chiang Sean regelen we snel een tuk tuk met 2 Canadeese jongens om naar het drielandenpunt te gaan, de golden triangle. De Mekong rivier vormt hier de grens met Laos en Myamar. Vroeger stond deze regio bekend om de opium teelt, dit is nu vervangen door koffie en thee. Het drielandenpunt stelde op zich niet veel voor maar het stond op mijn bucket lijst dus ik werd er toch blij van. In het opium museum zagen we de geschiedenis van deze regio, de vele bergvolken en instrumenten die bij de opiumteelt gebruikt werden.
Om weer terug naar Chiang Sean te komen zochten we een tuk tuk, maar helaas deze was niet te vinden. Motor taxi's waren er wel dus yes daar gingen we, 80km / uur, achterop de motor zonder helm ( was er ook nog één van mijn bucketlijstje!) . Jeetje wat was dat gaaf!
Aangekomen in Chiang Sean wilden we wat eten, maar toen het bordje kwam bestond dit uit rijst met koude kip, tja....dat risico gingen we niet nemen. We hebben keurig betaald maar niet gegeten.
Ondertussen stond de bus klaar die ons naar Chiang Rai terug kon brengen. De mevrouw van de kaartjes verkoop voor de bus kwam ons waarschuwen en zo mochten we weer genieten van alle mooie uitzichten vanuit de bus.
Na een verkoelende douche liepen we het centrum in en kwamen op een geweldig plein. In t midden allemaal tafeltjes met daarom heen allemaal eetstalletjes. Een soort keuzestress overkwam ons maar we kozen tenslotte voor gefrituurde visjes, garnalen, gebakken rijst en saté. Ondertussen traden er Thaise danseressen op, heel sierlijk.
Wat een fantastische dag hebben we weer beleefd!

Heleen

Geweldig!