anja-herman-thailand.reismee.nl

Laatste dag in Pai

Vandaag zouden we eigenlijk naar Chiang Mai gaan maar omdat we Pai zo leuk vinden besluiten we pas eind van de dag de bus naar Chiang Mai te nemen zodat we nog dagje Pai hebben.
We kunnen onze rugzakken bij t hotel achter laten en huren na t ontbijt nog een scooter.
Wij rijden door t platteland, zien prachtige rijstvelden, voelen de warme Thaise wind en ruiken de heerlijke luchten. Ieder padje slaan we in, zelfs onverhard en door water. Zelfs komen we onderweg een olifant tegen die een wandelingtje maakt.
Onderweg komen we nog een tempel tegen en ook Pai kent een witte boedhha die hoog in de bergen ligt.
De tocht brengt ons vervolgens bij dorpje van de long necks, een stam die ooit uit Miramar is gevlucht vanwege het militaire regime. Zij woonden in vluchtelingenkampen maar door de aandacht van de toeristen hadden zij geen steun meer van de overheid nodig. Als de meisjes 5jaar zijn beginnen zij met de ringen om hun nek. De vrouwen weven mooie doeken en zijn alleraardigst.
Terug van t dorpje komen we bij bamboebrug.....Het zou moeten kunnen, bamboe is super sterk en ze maken hier alles van bamboe, maar t voelt toch beter om terug te gaan.
Tijdens onze tocht stoppen we regelmatig om te genieten en onze verwondering over de natuur te delen met elkaar.
Terug in Pai hebben we nog tijd om een massage te nemen. Blijft genieten!
Om 17 uur stappen we in de bus naar Chiang Mai. Na wederom 1080 bochten komen we om 19.40 aan in Chang Mai. Bij een koffie barretje hebben we WiFi en boeken we een hotel vlakbij de airport. Morgenochtend om 6.30 vertrekt onze vlucht naar Bangkok dus leek het ons handig om daar alvast in de buurt te zijn. We stappen in een pick-up tuk tuk maar helaas weet de chauffeur ons hotel niet te vinden en heeft hij geen GPS. Beetje jammer want wandelen met volle bepakking en de weg zoeken blijkt geen fijne combinatie. Maar na een uurtje hebben we het dan toch gevonden. Het hotel stond niet in t Engels aangeven dus dat was een extra uitdaging.
Om 21.30 wandelen we naar de straat waar we dachten de Mac Donalds gezien te hebben, dat bleek een fata morgana.....Het werd take away pizza hut, hahaha.
S nachts sliepen we met de deur open en hoorde het keihard regenen gelukkig was t om 4.30 droog. We liepen naar de airport. Vandaag vliegen we naar Bangkok en vanuit daar Suratthani, daarna op de ferry naar Koh Samui.
Soms is de WiFi te traag voor t uploaden van foto's: