anja-herman-thailand.reismee.nl

Aankomst in Koh Samui

Na 2 voorspoedige binnenlandse vluchten redden we precies de bus om ons naar de ferry te brengen. Het landschap kenmerkt zich hier vooral door palmbomen, overal waar je kijkt zijn palmbomen. Anderhalf uur later zien we voor t eerst deze vakantie de zee. Ons hart maakt een sprongetje van blijdschap. We hebben nog een uurtje voordat de ferry gaat dus volgens goed Thais gebruik gaan we eten. Het lijkt wel of de mensen hier de hele dag door eten, rijst en curry's . We kunnen er goed aan wennen. Vinden een leuk tafeltje met uitzicht op palmbomen en de zee.
Om 14.30 vertrekken we met de high speed ferry. De ferry heeft er goed de vaart in , het water spat hoog op en er waait een harde warme wind. Na 1,5 uur komt de pier van Koh Samui in zicht. We worden verwelkomd door een keiharde regenbui dus besluiten eerst een drankje te drinken alvorens met de taxi naar King Bush reggae beach te gaan. King Bush reggae beach voldoet aan al onze verwachtingen, een hutje op de eerste rij aan t strand.
We hebben een koelkastje dus kopen we lekker flesje wijn. De wijn is hier een dure liefhebberij maar als je op je eigen terrasje met uitzicht over t strand en de zee mag genieten van een koel glaasje wijn dan valt dit onder het ultieme genieten!
Langs t strand zijn er allerlei restaurantjes en we besluiten een hele vis te bestellen, smullen!
Moe van de reisdag gaan we vroeg slapen met de deur van ons hutje open en t geluid van de golven van de zee op de achtergrond....