anja-herman-thailand.reismee.nl

Laatste dag in Bangkok

Vandaag onze 1 na laatste dag; we gaan ontbijten bij de 7-eleven. Dit is de super supermarkt die je door heel Thailand kan vinden. Hier kan je bijvoorbeeld een tosti uit de koeling pakken en voor 7 bath extra stoppen ze hem in de tosti ijzer, ook de koffie is uitstekend en mijn favoriete ijskoffie drink ik graag bij de 7-eleven. Verder ontvangen we zegeltjes waarmee we dan weer opnieuw dingen kopen bij de 7-eleven en daar worden we als echte Nederlanders blij van (hahaha). Dus ben je ooit in Thailand onthoudt zeker de 7- eleven, je kan er voor alles terecht.
Na onze overheerlijke tosti en koffie lopen we naar de pier waar de bootjes vertrekt, deze nemen we, best druk op zo'n boot.
We stappen uit ter hoogte van Khao San road, wat een heerlijke Thaise gezelligheid. Vooral de minder bekende straat, Soi Rambrutti doet ons aan Pai denken. We gaan bij guesthouse Wild Orchid naar binnen om heerlijk een paar uur aan t zwembad te liggen. We zijn de enige die gebruik maken van t zwembad, midden in t centrum van Bangkok vinden we een oase van rust. Later komen er wat meer mensen maar het is heerlijk vertoeven aan het zwembadje. We nemen rond 17 uur de bus-boot weer terug. Het aanleggen gaat hier razend snel. Communicatie met de kapitein, die aan de voorkant de boot bestuurt en de matroos die aan de achterkant de boot aanlegt en passagiers in en uit laat stappen gaat via een fluitje. Wij hebben het idee dat door het steeds wisselende aantal fluitsignalen de kapitein precies weet wat hij moet doen. Op de kant staat er vaak iemand met een megafoon om de drukte in goede banen te leiden. Een hele belevenis zo'n boottochtje.
Als we uitgestapt zijn wandelen we terug naar t hotel, dat we vanaf de boot al zagen liggen. De ingang ligt in een heel smal steegje en al rondlopend kijken we ook nog even langs de rivier, de hutjes zijn er veelal van golfplaten en alles is tegen elkaar aangebouwd.
We gaan ons lekker opfrissen en besluiten onze laatste avond in Bangkok op het dakterras van ons hotel.
We genieten van t uitzicht, heerlijke thaise eten en de wijn. Thailand zit in ons hart en we kunnen echt iedereen aanraden om naar dit fijne land met de lieve bevolking toe te gaan. Genieten van alle luchten, geuren, kleuren en indrukken!
Morgen vliegen we naar huis en ook dat is fijn. Iedereen weer te zien en te spreken die ons lief zijn!

Mijn schoonvader zei als je dubbel geniet, heb je 4 weken vakantie, in die context zijn we een half jaar weg geweest!
Moe en voldaan en gelukkig van alle indrukken gaan we slapen.

Ilse

Weer genoten van jullie verslag
Nog veel plezier
En voor morgen een goede terug vlucht ??

Debbie Haak

Wat is dit leuk zeg, om jullie zo te volgen! Ik heb genoten van jullie verhalen. Een goede reis terug!

Henny van Straalen-Reemer

Een hele goede reis en vooral iets warms aan op Schiphol.....
Hoewel hier de ergste kou alweer voorbij is. Spreek je gauw dan kan je nog nagenieten als je het weer gaat vertellen over jullie avontuur.

Marja

Kom veilig thuis en sterkte met wennen!

Loes

Wat een prachtig verhaal weer. Zo te lezen heerlijk genoten .gr. loes

Louise

Zo leuk jullie verslag te lezen.... jullie hebben veel gezien en gedaan, top!
Was een super vakantie dus ???

Nico

Met veel plezier heb ik jullie verslagen gelezen en foto's bekeken. Jullie hebben een mooie vakantie gehad. Voor straks goede terugreis. Groeten Nico