anja-herman-thailand.reismee.nl

Scooter Koh Samui

Na een lekkere nacht huren we een scooter voor 2 dagen bij de buurman. Niks geen formulier in vullen, gewoon betalen en wegrijden. Na koffie en een broodje stop nemen vanaf de hoofdweg de Short cut lamai. Het landschap verandert meteen en het is meteen rustig met verkeer. We komen bij de khun si waterval, een waterval waarvan de tocht er naar toe fantastisch is maar de waterval zelf niet heel spectaculair. Op de terugweg stoppen we bij Chilling hill, een soort paradijsje met allerlei soorten beplanting. Op de bar kan we onze namen achterlaten! We vervolgen onze tocht over onverharde wegen tot we aan de kust bij thanon aankomen. Met een heerlijk uitzicht over zee, lunchen we hier en na de lunch zwemmen we en drogen we op in de hangmat. We hadden gelezen dat er veel kokosnootplantages op Koh Samui zijn en dat er m.b.v getrainde apen kokosnoten geplukt worden. 1 aap kan wel 800 kokosnoten per dag naar beneden halen. Dat leek ons wel eens iets om te bekijken. Op zoek naar de plantages worden de weggetjes steeds minder onbegaanbaar en steiler. We komen de waterval wangsaothong tegen maar daarna weten we Eigenlijk niet echt meer waar we zijn.....De natuur blijft overweldigend mooi maar we hebben alle inspanningen nodig om op de weg te blijven. Helaas op een gegeven moment zit er zo'n diepe kuil in de weg op een steil stuk om hoog dat ik er niet meer uitkom. Herman parkeert bovenop de berg zijn scooter en snelt naar beneden om mij te helpen. Hij tilt de scooter uit de kuil en rijdt hem daarna na boven voor mij. Pfffff, we hebben het er heet van ( dat is sowieso niet zo raar met 35C). Er lijkt geen weg terug dus we moeten door. Na nog eens 15 minuten crossen, stopt de weg. Er is wel een hutje maar de jongen daar spreekt geen Engels dus daar komen we niet verder mee. Er zit echt niets anders op dan terug te gaan.....niet teveel nadenken en gewoon doen wordt het motto. Tijdens de barre tocht fantaseer ik over een lekker koud wijntje en Herman blijkt hetzelfde gedaan te hebben!
Wat kan een mens blij zijn om een gewone weg te zien. Eind goed , al goed! Het blijkt wel dat we nog een aardig stukje van ons hotel zitten dus rijden we in één stuk door naar het hotel. Lekker douchen en bij t hotel eten. Moe van alle avonturen vallen we in slaap.

Ilse

Dat was een een hele uitdaging
Om op zo n scooter te rijden daar
Veel plezier

Pap

Lieve Anja en Herman wat een mooi reis verslag zo maakt een mens nog eens wat mee Hier gaat alles goed de zon schijnt en het is 14 graden Nog fijne dagen samen Liefs van Pap

Ineke Galdeij

Heel veel plezier nog; weer een avontuur rijker !

Anneke

Wat een spannende trip, jullie hele reis is er trouwens 1 om nooit meer te vergeten!
Wat een geweldige ervaring!! nog heel veel plezier en spannende avonturen!!