anja-herman-thailand.reismee.nl

Nog een dagje op de scooter Koh Samui

S ochtends neemt Herman een duik in de zee. Daarna stappen we op de scooter om Koh Samui verder te ontdekken. Onze eerste stop wordt de Hin lad waterval. De waterval is niet zo spectaculair waarschijnlijk omdat er niet veel regen is gevallen de laatste tijd. We drinken heerlijk kopje koffie en vervolgen onze tocht naar de Na Muang waterval. Dit blijkt echt een toeristische attractie compleet met apen, slangen en olifanten show, dat hoeft voor ons niet dus dat slaan we over. Wel nemen we een ritje boven op t dak van een 4-wiel-truck, de soort padjes komen ons bekend voor van gisteren. De waterval is te bereiken via bruggetjes waar maar 1 persoon tegelijk op mag lopen....De Na Mueang waterval is erg mooi en wordt wederom omgeven door prachtige natuur. In een pooltje onderaan de waterval ontdekken we visjes die aan je voeten knabbelen, zo grappig! Zelfs Herman waagt het even om aan zijn voeten te laten knabbelen, een hele overwinning!
We zakken verder naar t zuiden en komen bij idyllisch kustplaatsje, bang kao. Het klinkt misschien afgezaagd maar op ieder plekje genieten we van al het moois wat Thailand te bieden heeft!
Na een overheerlijke lunch rijden we door Mangroven bossen en langs heel veel coconut plantages. Duizenden kokosnoten liggen hier klaar om verwerkt te worden in o.a. zuivere kokosnootolie.
We zien onderweg veel afgelegen hutjes van golfplaten, dit is echt anders dan aan de kust. De mensen zijn alleraardigst en wijzen ons graag de weg. Zelfs een mevrouw, met kind op de arm, wil ons de weg wijzen en loopt voor ons uit de jungle in....zulke helden zijn we nu ook weer niet hopekee, terug naar de echte weg.
Als we bij een plantage stoppen zien we hier 2 aapjes aan een ketting. Deze aapjes helpen bij het naar beneden halen van de kokosnoten (800 stuks per dag). Het is best zielig om de aapjes zo te zien maar het is voor deze mensen heel gewoon en vooral functioneel.
Terwijl wij beetje rondkijken tussen de kokosnoten komt er een meisje onze arm insmeren met cocosolie. Een ander meisje zit bij een aapje om hem eten te geven. Als ik bij haar ga zitten hebben wij een mooi contact. We spreken elkaars taal niet maar voelen dat het goed is.....Hier kan ik zo van genieten!!!
We rijden door langs de kustweg en drinken een cocktail op een prachtig uitzichtpunt, we zien echter ook regen in verte aankomen en omdat het hier best hard kan regenen besluiten we onze regenponcho aan te trekken en op de scooter naar het hotel te stappen. Keurig voor de bui zijn we binnen. We leveren onze scooters in, dit gaat weer net zo makkelijk als het ophalen.
Na lekker geborreld te hebben op onze veranda, terwijl de regen keihard naar beneden klettert, wandelen we naar t restaurant waar er live muziek is. We hebben leuke avond met 2 Poolse stellen die de hele avond super enthousiast op de dansvloer (=zand) staan.
Herman drinkt verse kokosnoot met rum, zo'n lekkere malibu heeft hij nog nooit op!
Na een mooi gesprek besluiten we dat we van Het Thaise leven houden !

Henny van Straalen-Reemer

Goedemorgen ik nu in winterse outfit jullie nog lekker in een warme omgeving.
Spannende tochten met scooters en het genieten na alles en van het heerlijke eten en drinken daar.
Denk dat jullie nog een keer terug gaan.

Marja.

Kijk ernaar uit je weer in levende lijve te ontmoeten. Bijzonder jaloers makende ervaringen. Heerlijk genieten nog maar van het land en elkaar. Lieve groet.

Pap

Lieve Anja en Herman hier gaat alles goed Ilse en Dick zijn geweest bakkie gedaan was gezellig en de zon schijnt de temperatuur is 20 graden iets frisser als bij jullie denk ik Weer bedankt voor het mooie reis verslag en foto's Als ik het zo lees is het iedere dag genieten Mooi weer en lekker eten Anja als je weer thuis bent heb ik een klusje voor je ik heb namelijk een kleine aanrijding gehad met de auto .Nu lieverds nog gezellige dagen samen Lief Pap xxxxx

Ineke Galdeij

En van Malibu !?