anja-herman-thailand.reismee.nl

Vertrek van Koh Samui

We zijn al voor het wekkertje wakker en nemen een duik in de zee. Pakken onze tassen in en wandelen naar de weg voor een taxi naar de airport. Naast ons hotel zit een taxicentrale (zegt het bordje) . De mevrouw die daar zit gaat de chauffeur (ik denk haar zoon) wakker maken en zegt dat hij er over 5 minuten is, na het douchen. Dat klopt helemaal, we komen tot een deal en veel eerder dan gepland zijn we op de airport. Bij het inchecken vraagt een aardige mevrouw of we geen vlucht eerder willen, ja , waarom niet. Het toestel is alleen iets kleiner maar als we dat niet erg vinden kunnen we uur eerder vliegen. De airport van Koh Samui is klein maar heel mooi, je wandelt buiten langs restaurantjes en shops zo naar de gate waar ook alles open is. Het toestel is inderdaad klein maar voldoet prima. Vlak voor de landing schudt het vliegtuig behoorlijk door elkaar......pfff dat is wel heftig, weet niet wat het was maar het zweet staat in onze handen. Blij dat we er zijn wandelen we over Bangkok airport. We wilden met de bus naar river view guest house gaan maar het werd de sky trein en de metro. Het blijkt een snelle manier te zijn om het drukke verkeer van Bangkok te omzeilen. Bij Hua Lamong station nemen we een tuk tuk en na wat rondvragen komen we bij River View guesthouse. De kamer is eenvoudig maar voldoet goed. River View guesthouse staat bekend om het restaurant op de 8e verdieping, dus daar eerst maar eens een fruit shake drinken. We komen de lift uit en roepen alle twee: Whoooo ! Echt een gaaf uitzicht over Bangkok.
Daarna wandelen we richting China Town, de oudste en grootste China Town van de wereld. Het is behoorlijk warm en we vinden de sfeer minder leuk, minder aardige mensen. We dwalen wat door de kleine straatjes, er schiet een muis voor Herman zijn voeten weg, bekijken de kraampjes met spulletjes "made in China", eten wat op straat en lopen terug naar t hotel. Daar vertelt de aardige mevrouw ons dat we met een paar minuten lopen aan de rivier iets kunnen drinken. We komen uiteindelijk bij een modern winkelcentrum terecht, drinken onze duurste drankjes van de hele vakantie en zijn weer snel weg. Volgens goed Thais gebruik eten we bij een straat stalletje overheerlijke fried Rice en noodles. De dag besluiten op t fantastische dakterras met lekkere flesjes wijn. De rekening moet met creditcard betaald worden want er zat niet meer genoeg in de portomonee :) . Wat een heerlijke avond !

Nico

Anja/Herman, heb alle reisverslagen gelezen en foto's bekeken. In één woord een fantastische reis en ervaringen!
Nog veel plezier!

ilse

dat was een heel avondtuur

Tiny

Leuk Anja, ik geniet van je foto s en verhalen. Moet nog wat in halen ,ik was zelf even naar Berlijn. Nog veel plezier en tot ziens