anja-herman-thailand.reismee.nl

Chang rai

Vroeg opgestaan om naar de airport te vertrekken. Onze vlucht naar Chang Rai was vertraagd dus we maakten van de gelegenheid gebruik om een heerlijke voet massage te nemen, tenminste "heerlijk" was vooral mijn ervaring, Herman vond het vooral erg kietelen. Na een prima vlucht vonden we al snel de bus die ons naar het centrum van Chang rai bracht. Het Akha river house bleek een leuk hotel te zijn met uitzicht op de rivier.
Vanaf ons hotel liepen we in ongeveer 15minuten naar de lokale markt. Heerlijk om alle geuren van de oneindig vele eetstalletjes te ervaren. Ook vlees ligt hier in gloeiende zon. Na een tijdje wandelen vinden we een soort buffetrestaurant. Hier betaal je per schep 10 bath(=25 eurocent). We konden zelf uit de vele bakken eten kiezen. De rekening, van het heerlijke spicy eten inclusief cola en water was 100 bath.....
Via de markt kwamen we aan t einde van de middag terecht bij een Indiaas eettentje met terras ( waar we ratten zagen lopen), dit was zo'n beetje t enige terras waar er een wijntje was dus de ratten namen we maar voor lief. Uiteindelijk hebben we hier overheerlijk gezeten, gedronken en gegeten. De witte wijnvoorraad hebben we op gemaakt.....
Onderweg naar huis kwamen we een wijncafe tegen waar we nog een afzakkertje namen. De eigenaar, Wat, had een groot verlangen in zijn leven. Hij wilde een koekoeksklok, wij rolden van onze barkruk van t lachen. Wat kon het geluid heel goed nadoen: koekoek, koekoek. Zit je in Thailand heb je het over een koekoeksklok! De avond vorderde en we bedankten Wat voor de mooie gesprekken. Het hotel was gelukkig dichtbij dus we konden zo ons bed ontrollen. Het bed was heerlijk groot maar zo hard als een plank, toch vielen we snel in slaap.

Tiny Beelen

Is de wijn al te betalen? 10 jr geleden was alcohol pittig duur! Wij vlogen naar Chiang RAI, ik rui K met je mee. Heerlijk hoor veel plezier

Pap

Lieve Anja en Herman bedankt voor het mooie reisverslag en foto,s.Hier gaat alles goed Ilse en Dick zijn net weg en wat het weer betreft regen . Geniet daar maar van het mooie weer het lekkere eten en de mooie plaatsen die jullie bezoeken Liefs Pap

Anky Franken

Leuk Anja. Het klinkt erg gezellig en het ziet er mooi uit. Heel veel plezier en liefs op je reis door Thailand.
Vele groeten uit Périgny, mijn plekje in Frankrijk. Met ook heerlijk eten.
Nog vele mooie ervaringen toegewenst!

Ilse

Hoi an en herman
Jullie verslag met plezier zitten
Lezen
Geweldig van die koekkoeksklok geweldig
Veel plezier
Dikke kus van je zus??

Heleen

Wat heerlijk zo en zo goedkoop. Koekoeksklok op sturen dan maar!

Mariëtte

He Anja

Wat superleuk om te lezen heel veel plezier nog xxc