anja-herman-thailand.reismee.nl

Witte tempel Chang rai

Na een heerlijke nacht, ook slapen op een plank went, ontbeten we met sticky Rice en verse mango. Dit hadden we gisteravond op de foodcourt meegenomen. Prima ontbijtje!
Voordat we de bus namen naar de witte tempel zijn we eerst door de lokale markt gelopen. S ochtends is het hier een drukte van belang, we drinken een overheerlijke koffie en vinden vervolgens een grote tuk tuk die ons naar de witte tempel brengt. Deze tempel is in aanbouw sinds 1997 en trekt veel mensen. De tempel is totaal wit gehouden om de reinheid van boeddha te benadrukken. Als we uit de drukte zijn vinden we een prachtig sereen plekje onder een grote boom. Hier voelen wij reinheid en rust , we steken een kaarsje en wierook aan en zijn in onze gedachten bij iedereen die ons lief is....
Terug in Chiang Rai laten we ons heerlijk masseren in een luxe massage salon. Eerst worden de voetjes heerlijk gewassen en gescrub en vervolgens ervaren we de beste Thaise massage ever, ieder punt wordt geraakt met fantastische intensiteit.
Eenmaal buiten raken we in gesprek met een tuk tuk chauffeur die ons de witte boeddha adviseert. We besluiten bij hem in te stappen en krijgen een prachtige rit cadeau, door de buitenwijken van Chiang Rai zien we weer een heel ander Thailand, huisjes van golfplaten, kippetjes op de weg en hobbelige wegen. Dan doemt om een bochtje de grote witte boeddha op.....zo indrukwekkend.....We wandelen rondom de boedhha en brandden ook hier wierrook.
Rondom deze boeddha zijn er free restaurants en het blijkt dat je in de tempel een zak rijst kan doneren. Dat vinden we een mooi gebaar dus we doneren een zak rijst .
We laten ons afzetten bij ons hotel om een lekkere douche te nemen. Daarna lopen we naar t centrum waar op zaterdag een uitgebreide markt blijkt te zijn. Gezelligheid, drukte en lekker eten, prima dagje zo! Op de weg terug drinken we nog een glaasje met Wat, de eigenaar van de wijnbar.
Morgen willen we vroeg de bus naar Chang Mai nemen en op advies van Wat reserveren we de bus.....aaai t blijkt druk te zijn, 7.30 is er een plekje.....
Nu maar lekker slapen dan en dromen over onze fantastische belevenissen van vandaag.

Ilse

Was weer een n mooi verslag
Ik zag het zo voor me geweldig
Groetjes van ons ??

Pap

Lieve Anja en Herman weer bedankt voor het verslag als ik het zo lees is het iedere dag genieten lekker eten en mooi weer .Hier gaat alles goed nog fijne dagen toe gewenst liefs van Pap

Pap

Tiny

Dank je wel Anja voor je leuke verslag en prachtige foto s. Genieten!!!

Lenie

Wat ben ik jaloers op jullie wat een leuk verhaal genieten jullie er maar fijn van liefs Lenie enwim

José

Wàt een voorrecht om mee te lezen en kijken. Het is voor ons ook zo genieten.
Ooit zelf ook daar geweest en herinneringen komen boven. De beeldende beschrijvingen van eten, kleuren etc zorgen ervoor dat we het bijna ook kunnen ruiken en soms wel proeven.
Geniet van Chiang Mai en wij kijken uit naar jullie ervaringen daar.